ingen ro

Nä de stämmer hade ingen ro att skriva igår, har fått tand värk! Att höra när någon klagar är ju inte så ku så därför tänkte jag klaga av mig lite här, det är ju ändå ingen som läser här så då passar de åerfekt!

Till att börja så började de ila i min framtand för asså jätte länge sen lite mindre än ett år sen. men jag tänkte att de var nog inge konstigt. Men de vart värre och jag bestämde mig för att byta tandkräm, till en som ska vara bra mot ilningar. Och de hjälpte! Men sedan så började de göra ont lite till och från.. ja kunde inte riktigt säga vars de gjorde ont någonstans där framme uppe eller nere. Jag ringde till tandläkaren direkt. Trotts min rädlsa. Men jag vet att om man väntar blir de bara värre. Jag fick en tid redan dagen efter och trodde att jag skulle få laga.. Men nejnej inte de, för de fanns tydligen  inge hål.. Hm.. Dom såg däremot på mina tänder att jag gnisslar tänder. Så jag ska få en skena på tis som ja ska ha när ja sover. Inte kul men de är nog bra.
Jag tänkte att tandläkaren har nog rätt, hon borde ju ändå veta bäst.. Dagen där på kändes de okej jag hade knappt ont, men mde varade inte länge.. igår då jävlar.. Jag hade ont som fan konstant hela dagen låg vaken till typ tre.. Usch idag känns de bättre men nu känns de som om någon fyllt min tand /tanköttet över tanden med någonting.. Känns svullet. Huva

och de är klart att de ska hända mig.. Hatar tandläkaren har gjort en rot fyllning en gång och efter de så skakar jag varje gång jag komemr till tandläkaren hjärtat slår, alla muskler spänner sig å tårarna rinner. Alltså jag fixar inte ett besök till om de inte bara är en koll..

Ajja nu har ja fått klaga lite. känns alltid bättre.


Igår for jappe ham : ( känns inge kul. Man känner sig så ensammen. saknar han såå.
Tur att jag har saker att göra idag då. Tvättar just nu så ska snart ner och hänga tvätten, sen ska jag hjälpa mormor med att plocka ner julen : )

Hoppas att ni alla får en bättre och mindre smärtsam dag som jag :P Kraam

Kommentarer

Skriv gärna en rad här nere!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du också en blogg?:

Lätta på hjärtat<3:

Trackback
RSS 2.0